Kedudukan Bayi Semasa 32 Minggu

Minggu ini bayi anda sudah sebesar buah melon dengan ukurannya sepanjang 16 7 inci dan seberat 1 72 kg. Menyentuh soal hubungan suami isteri pula sesetengah wanita hamil akan berasa bimbang apabila melakukan persetubuhan kerana takut ia mencederakan bayi yang dikandung.

Pin Di Brainfood

Secara normal kedudukan kepala bayi masih berada di bawah.

Kedudukan bayi semasa 32 minggu. 32 minggu bermaksud anda sudah hamil selama 7 bulan. Minggu ke 32 pula bayi kita telah mengalami pertambahan berat badan. Baca lebih lanjut mengenai perkembangan fetus anda yang kini berusia 32 minggu.

Dia akan memusingkan badan menendang dan membuat lebih banyak lagi aksi berbanding sebelum ini. Nyeri diatas missv ketika hamil 32 minggu. Perhatikan dengan baik adakah gejala lain selain nyeri tersebut seperti flek perdarahan rasa mulas seperti ingin buang air besar kencing yang tiba tiba banyak dan tidak bisa ditahan.

Nyeri diatas miss v pada usia kehamilan 32 minggu mungkin disebabkan posisi bayi dalam kandungan. Berat bayi sekarang lebih kurang 3 75 paun 1 7 kilogram dan panjangnya lebih kurang 17 inci 42 sentimeter dari kepala ke jari kaki. 32 minggu kehamilan adalah masa ketika tubuh wanita secara aktif bersiap untuk bayi dilahirkan.

Perut kelihatan lebih rata dan ibu dapat rasakan kebanyakkan tendangan bayi di bahagian depan perut. Walaupun paru paru bayi dalam kandungan anda tidak akan matang sepenuhnya sehinggalah hampir waktu dilahirkan dia kini sudahpun menyedut cecair amnion untuk menguatkan paru parunya dan berlatih untuk bernafas. Sebab itu anda makin kurang merasakan mereka bergerak.

Perkembangan fetus ketika 32 minggu perkembangan baby masa ni. Jika ibu dapat merasakan benjol di bahagian atas perut biasanya pada satu sisi sahaja cuba tolak dengan ringan. Salah satu perkembangan janin 32 minggu ialah mereka sudah memiliki kitaran tidur.

Jika anda bekerja mulakan cuti sekarang. Ia mencapai 1 6 kg. Ini antara perkembangan janin 32 minggu lain yang ibu perlu tahu.

Ibu hamil yang usia kehamilannya memasuki 8 bulan sudah harus memeriksakan kandungan secara rutin setiap dua minggu sekali. Selepas kelahiran seorang kanak kanak yang lain tidak kurang masa yang bertanggungjawab bermula laktasi. Setiap aktiviti janin kini bergantung kepada kitaran tidur 20 ke 40 minit.

Perkembangan bayi minggu 32 bayi semakin aktif bergerak. Kedudukan bayi dalam kandungan. Bayi anda mungkin berada di kedudukan posterior dengan mukanya menghadap ke depan.

Hal itu dikarenakan semakin mendekati persalinan ibu hamil harus rutin mengecek kondisi janin yang ada di dalam kandungannya. Walaubagaimanapun kedudukan kepala bayi tetap berada si permukaan serviks untuk keluar pada bila bila masa. Perkembangan janin 8 bulan bisa dikatakan adalah perkembangan yang hampir mendekati persalinan atau kelahiran janin ke dunia ini.

Selamat datang bulan ke 8. 3 itu punggung ke kepala bayi.


LihatTutupKomentar