Berkhatan Anak Lelaki Semasa Bayi

Bila nak pujuk anak supaya bersetuju tu memang susahlah sebab terbayangkan prosedur berkhatan ini adalah sesuatu yang mengerikan. Bila nak pujuk anak supaya bersetuju tu memang susah sebab.

Mudahnya Berkhatan Anak Lelaki Ketika Bayi Ini Kelebihannya Yang Ibubapa Perlu Ambil Tahu

Adik tak nak sunat adik takut lah haih silap aku tak sunatkan anak lelaki aku ni semasa bayi kan senang apabila anak lelaki sudah mencapai umur dalam lingkungan 6 tahun ke atas pada masa inilah ramai dalam kalangan ibubapa yang akan menjalankan prosedur berkhatan.

Berkhatan anak lelaki semasa bayi. Cerita tentang berkhatan bayi lelaki. Berkhatan adalah kemestian yang perlu dilaksanakan kepada anak anak. Anak anda perlu diperiksa oleh doktor bagi mengetahui tahap kesihatan dan juga bagi menghindarkan komplikasi prosedur tersebut.

Ia juga tidak memberi perbezaan pada proses tumbesaran berbanding kanak kanak yang dikhatan kemudiannya. Andai anak lelaki anda bersetuju untuk berkhatan maka bawalah mereka berjumpa doktor atau mereka yang bertauliah. Mengkhatankan anak lelaki ketika masih bayi kemungkinan besar tidak memudaratkan.

Bila nak pujuk anak supaya bersetuju tu memang susahlah sebab terbayangkan. Tapi benarkah berkhatan awal boleh. Sebelum itu pernah juga daddy upkan status di fb bertanyakan pengalaman rakan rakan yang pernah berkhatan awal atau khatankan anak semasa kecil.

Di negara kita kanak kanak lelaki biasanya menjalankan prosedur ini ketika dalam lingkungan usia 5 hingga 12 tahun dan ada juga yang memilih untuk melakukannya ketika anak lelaki mereka masih bayi. Apabila anak lelaki sudah mencapai umur dalam lingkungan 6 tahun ke atas pada masa inilah ramai dalam kalangan ibubapa yang akan menjalankan prosedur berkhatan. Hari ni nak kongsikan pengalaman kami mengkhatankan imam muda amirul hadi semasa umurnya baru masuk 12 hari mungkin masih ramai ibu bapa yang tidak tahu bahawa anak lelaki boleh dikhatankan semasa masih bayi.

Adik tak nak sunat adik takut lah haih silap aku tak sunatkan anak lelaki aku ni semasa bayi kan senang apabila anak lelaki sudah mencapai umur dalam lingkungan 6 tahun ke atas pada masa inilah ramai dalam kalangan ibu bapa yang akan menjalankan prosedur berkhatan. Ia terpulang kepada kesediaan anak dan anda sebagai ibu bapa. Malah proses pemulihan luka adalah lebih cepat semasa bayi kerana ketika itu bayi sedang menjalani proses tumbesaran yang paling aktif.

Dan mungkin juga kalau pun kita tahu kita tak pasti macam mana prosedurnya macam mana penjagaannya dan apa kelebihannya berkhatan awal. Kalau dulu daddy berkhatan selepas habis peperiksaan upsr. Mostly jawapan yang diterima baby berkhatan awal lebih mudah.

Jadi lebih sesuai untuk khatankan anak lelaki semasa. Malah orang orang arab mengamalkan khatan anak lelaki selepas kelahiran dan anak anak lelaki mereka tidak mengalami akil baligh awal seperti mana didakwa. Sebenarnya tidak terdapat sebarang umur spesifik yang paling sesuai untuk anak lelaki anda menjalankan prosedur berkhatan.

Jika benar anak anak akan menjadi cepat matang maka ia lebih baik kerana dengan berkhatan anak akan dapat mengawal syahwatnya berfikir dengan waras dan ia merupakan ciri ciri mukmin yang berjaya.

Khatan Bayi Lelaki Doktor Terpotong Habis Zakar Budak Lelaki 4 Tahun Theasianparent Malaysia

10 Tips Sunat Bayi Lelaki Cara Penjagaannya Agar Cepat Sembuh

Khatan Bayi Lelaki Mudah Rupanya Real Pengalaman Ini Kurangkan Kebimbangan Mak Ayah Mingguan Wanita

Adakah Sesuai Untuk Sunatkan Anak Lelaki Ketika Masih Bayi Zulaikhaali Com

Banyak Kebaikan Dan Manfaat Khatankan Anak Lelaki Semasa Seawal Usia Bayi Siakap Keli News

Persediaan Dan Penjagaan Bersunat Untuk Diamalkan Klinik Dr Hasbi

Saya Berkhatan Usia 38 Tahun Anak Sunat Usia Lima Bulan Adam Corrie Hiburan Mstar

Khatan Anak Semasa Bayi Tak Ramai Ibu Pusat Perubatan An Nisa فيسبوك

Bila Sesuai Khatankan Anak Lelaki Bolehkah Dilakukan Semasa Masih Bayi Benarkah Berkhatan Anak Cepat Baligh Ini Pandangan Ustaz Pa Ma

Mudahnya Berkhatan Anak Lelaki Ketika Bayi Ini Kelebihannya Yang Ibubapa Perlu Ambil Tahu

Umur Berkhatan Anak Lelaki Elok Awal Atau Lewat Islam Itu Indah

Khatan Istimewa Untuk Bayi Dan Kanak Kanak Semua Peringkat Umur Klinik Ihsan

Umur Berkhatan Anak Lelaki Elok Awal Atau Lewat

Yeayyyy Haikal Dah Sunat D Pengalaman Peribadi Dan Tips Sunat Khatan Anak Lelaki Adlil Rajiah

Sueperb Mama Bayi 41 Hari Sunat Khatan Tips Penyembuhan

Bersedia Dari Segi Mental Fizikal Ibu Ini Kongsi Pengalaman Khatan Anak Lelaki Ketika Masih Bayi

Aayiz Sunat Umur 3 Bulan Pengalaman Dan Tips Penjagaan Khatan Anak Semasa Bayi Aida Sue

Usia Sesuai Untuk Bersunat Semasa Bayi Atau Kanak Kanak


LihatTutupKomentar