Hormat Bertongkat Semasa Jalan

Sebagai isyarat hormat apabila bertemu atau berselisih jalan semasa dalam uniform sesama pengakap terutama pengakap asing. Anggota yang tidak bertongkat ikut kiraan masa anggota yang bertongkat.

Pemandu Lori Tak Sangka Ada Mata Perhati Gerak Gerinya Bersama Pakcik Bertongkat Tau Tau Dah Virai Media Video Viral

Hormat selaku terima sijil 14 tukar langkah perlahan 15.

Hormat bertongkat semasa jalan. Bergerak ke kiri 18. Bila isyarat pengakap dibuat. Sebagai isyarat hormat apabila bertemu atau berselisih jalan semasa dalam uniform sesama pengakap terutama pengakap asing.

Patrol atau semasa bendera bendera itu dinaikkan dan. 9 semasa tumit atau hujung kaki dijatuhkan terdapat dua bunyi. Tukar langkah cepat 17.

Hormat ke kanan 11. Bergerak ke kiri semasa perlahan jalan 9. Bergerak ke kanan 16.

Diberi serupa dengan hukuman berhenti skuad hendaklah berhenti hormat ke hadapan tabik turun tangan kemudian hormat tabik sekali lagi turun tangan pusing ke belakang hentak kaki kiri ke sisi kanan berjalan dengan cepat jalan semua anggota mesti melakukan perbuatan di atas termasuk penanda kanan. Tukar langkah semasa berjalan 13. Hormat sekali terus melangkah mulai kaki kanan ke hadapan tiga langkah dalam masa cepat.

Semasa berjalan pantas atau perlahan bertongkat angkat sedikit tangan dan sentuh tongkat dengan tangan kiri. Tutup barisan semasa perlahan jalan dalam barisan melintang 8. Semasa berjalan pantas atau perlahan bertongkat angkat sedikit tangan dan sentuh tongkat dengan tangan kiri.

Jika bertongkat hendaklah dibawa tongkat itu ke kedudukan kepit sebelum memberi hormat. Tukar langkah cepat 10. Melafaz ikrar persetiaan pengakap dan mengulang persetiaan pengakap.

Walaupun agak keberatan namun lili akur dengan kehendak ibunya itu. Bila melintasi bendera kebangsaan negeri. Pengajaran tentang hormat menghormati dalam novel jendela menghadap jalan ialah kita perlulah menghormati keputusan ibu bapa demi kebaikan diri sendiri lili menghormati keputusan ibu yang memujuknya agar pulang ke kampung datuk dan neneknya semasa cuti.

Ydpa Sanggup Turun Dari Singgahsana Melihat Penerima Darjah Kebesaran Dalam Keadaan Bertongkat Part 226

120105040 Panduan Kawad Krs Dan Tkrs

Dituduh Sombong Kuat Melenting Haikal Azman Jelas Mungkin Palanduk Dua Serupa Video Mstar

Tak Payah Suruh Jihan Dah Tahu Bila Nak Masak Ungku Hariz Kagum Perubahan Isteri Video Mstar

Pengakap Sehebat Kumpulan 14 Lencana Keahlian

Buku Panduan Kawad Krs Pages 1 50 Flip Pdf Download Fliphtml5

Artis Suka Bercerai Sikap Suka Menunjuk Kebahagian Jadi Bahan Netizen Kami Tak Kisah Kau Nak Makan Nasi Kandar Dalam Kereta Video Mstar

Nota Kawad Kakidoc

Buku Kawad Kaki Pages 1 30 Flip Pdf Download Fliphtml5

Bukan Sombong Tapi Inilah Norma Baharu Shuk Sahar Rasa Bersalah Tak Sambut Salam Individu Berumur Terasa Seakan Biadab Video Mstar

Nota Pengakap

Pengakap Smk Naka Hormat Isyarat Dan Salam Pengakap

Buku Panduan Krs Dan Tkrs

Sirap Anggur Cara Kurangkan Sakit Lutut Agar Boleh Berjalan Seperti Biasa Sirap Anggur

Http Pengakapttdiwpkl Blogspot Com 2012 04 Hormat Isyarat Dan Salam Pengakap Html

Tak Tolak Makanan Aizat Amdan Akui Berat Badan Naik Dalam Tempoh Pkp Video Mstar

Hormat Isyarat Dan Salam Pengakap

Facebook

Pemandu Lori Tak Sangka Ada Mata Perhati Gerak Gerinya Bersama Pakcik Bertongkat Tau Tau Dah Viral Rakan Beritahu Berderau Juga Darah Viral Mstar


LihatTutupKomentar