Emosi Semasa Haid

Haid menunjukkan seseorang gadis remaja itu subur dan organ pembiakannya telah mula berfungsi. Zaman kita dahulu mungkin tak ramai ibu bapa yang bercakap apa apa tentang kali pertama kita datang bulan.

Tips Pengendalian Emosi Sentiasa Klinik Primer Lembah Sireh Dr Siti Sabariah Ismail

Saya wanita berusia 22 tahun setiap bulan sebelum saya haid seperti akhir bulan 25 hari bulan emosi saya sering terganggu saya sentiasa marah dingin sakit kepala tak ada selera makan adakah keadaan saya.

Emosi semasa haid. Untuk mengatasinya ada beberapa pantangan saat haid yang sebaiknya dihindari selama masa menstruasi. Untuk mengurang kekeliruan anda ini kami kongsikan sebuah artikel yang di petik dari the malaysia medical gazette. Psikologi sosial alam remaja.

Kebanyakan wanita mungkin tidak berdepan sebarang. Menurut portal myhealth umur akil baligh bagi lelaki dan perempuan adalah antara 9 16 tahun. Mengolah dari laman thepopple berikut adalah beberapa perkara yang boleh anda lakukan.

Ini adalah tanda yang paling ketara anda nak datang bulan. Selain memengaruhi mood dan emosi perubahan hormon yang terjadi saat haid bisa membuat seorang wanita. Emosi jadi tak stabil disebabkan oleh perubahan hormon dalam badan.

Lebih banyak perhatian foto ilustrasi unsplash vladimir kudinov. Sindrom pra haid atau pms ke menopaus satu fasa yang mempengaruhi emosi berat badan keinginan makan bahkan keinginan seks seseorang wanita. Hormati dan sayangilah diri serta tubuh badan anda.

Emosi mental dan sosial semasa remaja. Melakukan hal yang membuat anda rileks. Jangan kalut emosi dan tenanglah.

Sekejap anda rasa nak marah 24 jam. Namun pada zaman ini anak remaja kita terdedah dengan terlalu. Namun anda tak perlu khawatir karena ada beberapa cara untuk meredakan emosi dikala datang bulan.

September 24 2020 6 58 am. Masalah haid tidak teratur sering membuat kita pusing kepala kan. Azizi yahaya jaafar sidek latif shahrin hashim yusof boon.

Apakah sobat mengalami hal yang sama. 3 kenangan tak terlupakan semasa sma. Bukan sengaja bukan dibuat buat.

Daripada menghindari pasangan semasa tempoh haid mereka anda harus mula berfikir tentang mencari cara untuk menjadikan emosi mereka lebih baik. Hal ini wajar karena di situasi ini wanita cukup sensitif. Emosi terganggu semasa haid.

Nanti dah besar pandai pandailah faham sendiri. Untungnya mager terparah hanya tiga hari sebelum haid dan tiga hari saat haid selebihnya perlahan lahan rasa mager berkurang. Walaupun tidak berkongsi secara umum tetapi anda yang mengalaminya pasti risau dan tertanya tanya adakah ia membahayakan atau pun tidak.

Malah topik ini dianggap taboo dan tak sepatutnya dibincangkan. Ketika haid anda mungkin akan berteriak pada siapa saja khususnya si dia ketika mereka mengatakan hal hal yang tidak anda sukai. Ketika haid wanita sering mengalami perubahan mood dan emosi karena pengaruh perubahan hormon yang terjadi di dalam tubuhnya kondisi ini dapat membuat sebagian wanita merasa tidak nyaman.

Dr nur syuhada binti zulkifli. Mood swing memang tak boleh dikawal.

Kesihatan Wanita Legging Fashion

Doktor Ini Jelas 10 Simptom Pms Berbeza Ikut Individu Remaja

In Love Essential Oil Blend Essential Oil Blends Oil Blend Essential Oils

Mc Waniye Punca Mood Swing Semasa Datang Bulan

5 Tips Untuk Hilangkan Rasa Penat Dan Mengantuk Semasa Belajar Tips Rasa Shaklee

Datang Haid Jadi Alasan Wajar Ke Lelaki Ini Kena Maki Dengan Gf Sendiri Remaja

Fahami Perubahan Emosi Wanita Ketika Fasa Haid Free Malaysia Today

Ilustrasi Gambar Sakit Pms 25 Best Memes About Yang Yang Memes 10 Meme Cewek Pms Mah Gitu Ini Bikin Cowok Siap Siap Tersenyum 10 Di 2020 Meme Sakit Kepala Gambar

Advanced Skin Care Kekuatan Doa Motivasi Kartun

Pin By Dia Alisya On Lexee Sanitary Pads Sanitary Pads Feminine Hygiene Hygiene

Mylara Skincare Collaratips Morning Jom Baca Self Facebook

Pin On Brainfood

Anion Pad T5 Selangor Fahami Perubahan Emosi Wanita Ketika Fasa Haid Kaum Lelaki Please Be Aware Ini 6 Perkara Perempuan Paling Benci Bila Datang Bulan No 3 Tu Paling Azab

Kesihatan Wanita Legging Fashion

Tolonglah Faham Perubahan Emosi Wanita Ketika Fasa Haid

Kenapa Perempuan Tetiba Emosi Tak Bertempat Ini Yang Lelaki Perlu Faham Tentang Pms Maskulin

Kesihatan Wanita Legging Fashion

Perubahan Emosi Semasa Haid Hello Doktor

Pin On Tip


LihatTutupKomentar